Aftensmad Morgenmad Til madpakken

ÆGGEMUFFINS

Æggemuffins kan spises på alle tider af døgnet – til morgenmad, til frokost, til aftensmad. Derfor er de så geniale. Også fordi de er nemme at lave, mætter godt og indeholder en masse gode ting, som vores krop har godt af. Æg indeholder nemlig mange proteiner – du kan læse hvad det helt præcist er proteiner er, og hvad de gør ved vores krop, lige her.

Antal 6-7 æggemuffins
Tid:  10 minutter (+ cirka 15 minutter i ovnen)

Redskaber: 
  • Deciliterbæger (dl)
  • Spiseske (spsk)
  • Teske (tsk)
  • Skål
  • Sølvpapir
Det skal du bruge:
  • 6 æg
  • 8 cherrytomater
  • 1 revet gulerod
  • 0,5 dl ost
  • 1 tsk salt
  • Eventuelt lidt serranoskinke
Sådan gør du:
  1. Vask hænder vaskhænder
  2. Tænd ovnen på 200 grader
  3. Kom den revne gulerod ned i en skål
  4. Skyl cherrytomaterne
  5. Skær dem i små både
  6. Kom dem over i skålen med revet gulerod
  7. Tilsæt æggene i skålen
  8. Tilsæt ost og salt
  9. Pisk det hele godt rundt
  10. Hæld nu æggemassen op i muffin formene, til de 0,5 cm fra at være fyldt
  11. Kom dine æggemuffins ind i ovnen i
  12. Bag dem nu i cirka 15 minutter
    (Er de faste, er de færdige)
  13. Hvis du vil have serranoskinke til, kan du enten komme dem i ovnen i 5-7 minutter. Eller du kan stege dem på en stegepande
  14. Ryd op i køkkenet 🙂

Nu kan du spise dine lækre æggemuffins – og de kan spises til morgenmad, frokost, i madpakken eller som en snack når sulten melder sig 😀 Fortvivl ikke. De kan også spises kolde 😉
Og, du kan sagtens skifte grøntsagerne ud med nogle andre grøntsager – prøv dig frem 🙂

print

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.